ŞİLE
KAYMAKAMLIĞI
İYİ YÖNETİMİN GELİŞTİRİLMESİ
(STRATEJİK PLAN)
(2018 - 2019)
1-AMAÇ
Bu plan,"Bürokratik Kültürden Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Kültürüne Geçiş Programı" kapsamında, bürokrasinin azaltılması,
Vatandaşımızın; zaman kaybına, bezginliğine, gereksiz masrafına ve zaman zaman yönetime olan güven duygusunun sarsılmasına neden olan, çağdaş hizmet standartlarının gerisinde kalan, ürettiği hizmeti sunarken vatandaşın ihtiyacı yerine kendi hiyerarşik mantığını ve ihtiyaçlarını esas alan "Bürokratik Yönetim Kültürü" ve analayışını terk ederek, bunun yerine "Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti Kültürü" ve anlayışını yerleştirmeyi amaçlamaktadır.
2-KAPSAM
Şile Kaymakamlığı tarafından hazırlanan bu plan;
Şile Kaymakamlığı ve genel idare içinde yer alan bağlı kurumlarda uygulanacaktır. Askeri kuruluşlar plan kapsamı dışında tutulmuştur.
3-HUKUKİ DAYANAK
1-15442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 27. ve 31. maddeleri,
2-İçişleri Bakanlığının 07.05.2002 tarih ve 12/467 sayılı iyi Yönetimin Geliştirilmesi genelgesi,
3-İçişleri Bakanlığının 15.09.2008 tarih ve 2008/61 No'lu Genelgesi.
4-İçişleri Bakanlığının 03.09.2009 tarih ve 2167 sayılı yazısı.
4-GÖREVLER
Stratejik Amaç 1-
Şile Kaymakamlığı Genel iş Yürütümü ve kurumların hizmetlerinin sunumunda hız, kalite, verimlilik ve etkinlik sağlayarak bürokrasinin azaltılmasını sağlamak.
Stratejik Hedef 1.1
Kamu kurumlarının personel ihtiyaçlarını, atama veya görevlendirme yolu ile sağlamak.
Stratejik Hedef 1.2
Tüm kurumlarda vatandaşlar tarafından verilen dilekçeler kurum evrak kayıt sistemine kaydedilerek, bütün dilekçelere en geç bir ay içinde yazılı olarak cevap verilmesini sağlamak.
Stratejik Hedef 1.3
Her türlü muhtaçlık ve bakım belgelerini en geç 8 gün içinde sonuçlandırmak.
Stratejik Hedef 1.4
Av tüfeği ruhsat ve sahiplik belgeleri başvurularını, 7 gün içinde sonuçlandırmak.
Stratejik Hedef 1.5
Nüfus işlemlerini 15 dakikada bitirmek.
Stratejik Hedef 1.6
Mali durumu dikkate alınarak, fakir ve yardıma muhtaç durumda bulunduğu anlaşılan bütün vatandaşlara mutlaka yardımda bulunmak, fakirliği ve muhtaçlığı nedeniyle sokakta yatan, açlık çeken, sağlık hizmetinden yararlanmayan ve imkansızlıklar nedeniyle çocuklarının eğitimini sürdüremeyen vatandaşlara öncelikle yardım yapılmasını sağlamak.
Stratejik Hedef 1.7
Tapu işlemlerini 1 saat içinde sonuçlandırmak.
Stratejik Hedef 1.8
Tıbben aşılanması gereken bütün yaş gruplarındaki çocuklara ulaşılarak, aşılama döneminde tamamının aşılanmasını sağlamak.
Stratejik Hedef 1.9
Sağlık personeli tarafından, ilçedeki bütün gebelerin periyodik takipleri yapılarak, sağlık kuruluşlarında ve sağlık personeli yardımı ile doğum yapmalarını sağlamak.
Stratejik Hedef 1.10
Polikliniklerin açık olduğu gün ve saatler içerisinde muayene olmak için başvuran bütün vatandaşların muayenesinin aynı gün içerisinde yapılması.
Stratejik Hedef 1.11
İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yöentmelik
uyarınca içme sularının tahlillerinin yapılamsını sağlamak.
Stratejik Hedef 1.12
Büyük ve küçükbaş hayvan aşılarının tamamlanması, aşısız ve sağlık raporu bulunmayan hayvanların nakli ve kesilmelerinin önlenmesi.
Stratejik Hedef 1.13
Yeni tarımsal ürün ve tekniklerinin yaygınlaştırılması için her yıl bir ürünün özendirme amaçlı ekim/dikiminin yapılması ve çiftçilere tanıtımının yapılması.
Stratejik Hedef 1.14
Okul çağında olup ta okula gidemeyenlerin tespitinin yapılması, okula devam etmeme nedenleri araştırılarak okula devam etmeleri konusunda her türlü imkanın sağlanması.
Stratejik Hedef 1.15
Eğitim-öğretim dönemi içinde, işsizlere meslek kazandırmaya yönelik mesleki eğitim kursların açılması.
Stratejik Hedef 1.16
Başarılı olduğu halde ailelerinin ekonomik sıkıntıları nedeniyle Üniversite sınavına hazırlık imkanı bulamayan öğrencilerin tespiti ile kurslara katılımlarının sağlanması.
Stratejik Hedef 1.17
Eğitime yönelik kampanyalar çerçevesinde okuma yazma kursları açılarak okuma yazma oranının yükseltilmesi.
Stratejik Hedef 1.18
Milli Eğitimde başarıyı arttırıcı eylem planı çerçevesnde tüm okullarda öğrencilere yönelik kursların açılması.
Stratejik Amaç 2-
Vatandaşların kamu hizmetine kolayca ulaşmasını engelleyen, çalışma ortamlarının düzenlenmesinden kaynaklanan sorunların ortadan kaldırılmasını sağlamak.
Hedef 2.1
Hükümet konağındaki ve bina dışındaki kamu kurumlarında, yerleşim düzeninden kaynaklana engellerin ortadan kaldırılması.
Stratejik Amaç 3-
İş Yürütüm ve sunum sisteminin basitleştirerek vatandaşların rahatı ve ihtiyaçları doğrultusunda yeniden biçimlendirilmesi sağlamak.
Hedef 3-1
Hiyerarşik kademeler azaltılarak, yetkilerin sorunun çözümüne en yakın birime devredilmesinin sağlanmsı.
Stratejik Hedef 3.2
Kamu hizmet standart tablolarının hazırlanarak vatandaşların göreceği yere asılmasını ve elektronik ortamda (www.sile.gov.tr) yayınlanmasını sağlamak.
Stratejik Hedef 3.3
Evrak döngüsü azaltılarak, gereksiz bürokratik formalitelerin kaldırılması.
Stratejik Hedef 3.4
Vatandaşların istek ve ihtiyaçlarını İlçe Kaymakamına ve diğer yöneticilere aktarabilmeleri ve ihtiyaçların yerinde görülebilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması.
Stratejik Hedef 3.5
Başvuruların kolaylaştırılması, iş sunum yöntemlerinin basitleştirilmesi, vatandaşların yasal zorunluluk olmadıkça bütün işlerini ilçedeki kurumlarda bitirmesinin sağlanması.
Stratejik Amaç 4-
Vatandaş güveninin sağlanarak sürdürülmesi.
Stratejik Hedef 4.1
Vatandaşların işyerlerinin beyanları alınarak, yasal olarak istenilmesi gereken belgeler dışında belge istenilmeden yerine getirilmesini.
Stratejik Hedef 4.2
Vatandaşların çekinmeden ve bir aracıya gereksinim duymadan kamu kurumlarına başvurmasının sağlanması.
Stratejik Amaç 5-
Çalışanların performansının geliştirlmesi, eğitimin ve motivasyonun arttırılması, yeteneklerin yönetime ve hizmetlere yansıtılması, personelin değerlendirilmesinde ve üst yönetimle ilişkide performans ve gayretinin göz önünde bulundurulması.
Stratejik Hedef 5.1
Çalışanların vatandaş odaklı kamu yönetimi kamu yönetimi kültürü anlayışını öğrenmeleri ve sürekli davranışlar haline getirmeleri amacıyla düzenli eğitimlerinin planlanması ve uygulanması.
Stratejik Hedef 5.2
Çalışanlar arasında anlamlı bir rekabet ortamı yaratılarak performanslarının geliştirilmesi ve motivasyonlarının arttılması.
Stratejik Hedef 5.3
Performans denetimi yapılması.
Stratejik Amaç 6-
Karar alma ve uygulama süreçlerine katılmanın açık hale getirlmesi, gereksiz gizliliğin ortadan kaldırılması, kamu hizmetlerinin sunumunda şeffaflık, hesap verilebilirlik ilkelerinin yerleşmesi ve açıklık sağlanması.
Stratejik Hedef 6.1
Yürütülen hizmetlerin kamuoyun ilan edilerek ve internet ortamında duyurulması.
Stratejik Hedef 6.2
Kurul halinde toplantılarına STK temsilcileri ve halkın katılımının sağlanması.
Stratejik Hedef 6.3
Kamuoyunun bilgi edinme hakkını daha rahat kullanması.
Stratejik Amaç 7-
İnsan haklarına aykırı uygulamalara karşı gerekli tedbirlerin alınması.
Stratejik Hedef 7.1
Kurullarca yürütülen işlerin analizi ve görev tanıtımının yapılması.
Stratejik Hedef 7.2
Verilen hizmetlere ilişkin iş sürelerinin belirlenmesinin yapılması.
Stratejik Amaç 8-
İnsan haklarına aykırı uygulamalara karşı gerekli tedbirlerin alınması.
Stratejik Hedef 8.1
Kamu görevlilerinin insan haklarına saygılı olmaları konusunda bilgilendirilmesi ve insan haklarına aykırı eylemlerin meydana gelmemesi hususunda gereken tedbirlerin alınarak uygulamanın takip edilmesi.
Stratejik Amaç 9-
Değişen mevzuat ve teknolojik imkanların takibi ve uygulamasının yapılması.
Stratejik Hedef 9.1
Kamu görevlilerince, çağdaş gelişmelerin ve değişen mevzuat değişikliklerinin takip edilmesi, değişikliklere gerekli uyumun sağlanması ve kurum amirlerince uyumun izlenerek denetlenmesi.
Stratejik Hedef 9.2
Gelişen ve değişen mevzuat hakkında personelin bilgilendirilmesi için Hizmet İçi Eğitim programlarının hazırlanarak uygulanması.
Stratejik Amaç 10-
Kayıt dışı ekonomiyle mücadele edilemsi ve iş gücü yetiştirme kursları düzenlenmesi.
Stratejik Hedef 10.1
Kayıt dışılığın azaltılması, kayıtlılığın özendirilmesi, yapılacak denetim ile kayıt dışı ekonomik faaliyetlerde bulunanların saptanması ve kayıt içine alınması yönünde çalışma yapılması.
Stratejik Hedef 10.2
İŞ-KUR İl Müdürlüğü ile koordineli olarak, Toplum Yararına Çalışma Programı kapsamında projeler hazırlanması ve İşgücü Yetiştirme Kurslarının açılması.
5-UYGULAMA STRATEJİLERİ
1-Bürokrasiyi azaltma ve kalite
A-Veri tabanı oluşturulması:
Vakıf ve 2022 Başvurularında SOYBİS sisteminden yararlanılarak vatandaş müracaatları en kısa zamanda sonuçlandırılacak ve gereksiz yazışmalardan kaçınılacaktır.
B-Hizmet Standartları Hazırlanması:
Kurumlarca vatandaşa sunulan hizmetlerin standartları hazırlanacak, hizmetin başvuru aşamasında istenilen belgeler, sonuçlanma süresi ve başvuru makamları belirlenerek bu tablolar kurumun vatandaşın görebileciği yerine asılması sağlanacaktır.
C-Görev bölümünü yapılarak görevlerin yürüteceği görevlerin belirlenmesi:
Kurum içinde personel arasında görev bölümü yapılarak, her bir personelin yapacağı işler belirlenerek talimat şeklinde getirilecek ve ilgili personele tebliğ edilecektir.
D-Vatandaş Hizmet Masası oluştutulması ve Temsilci görevlendirilmesi:
Kamu binalarının girişinde, vatandaşların işleriyle ilgili ilk bilgileri alacağı ve yönlendireceği hizmet masaları oluştutulacak ve hizmet temsilcisi görevlendirilecektir.
Görevlendirilenlerin eğitimi yapılacaktır.
E-Oda sisteminden salon sistemine geçiş yapılması:
Mimari bakımdan engel bulunmayan bütün binalarda mevcut oda sistemine dayalı çalışma düzeni değiştirilecek ve odalar birleştirilerek, motivasyon , verim ve denetim arttırılmasına yardımcı olacak şekilde yönetici ve personelin bir arada çalıştığı salon sistemine geçilecek, fiziki olarak salon sistemine geçilmemesi durumunda ise, kapalı kapıların yarattığı güvensizlik ve söylemlerin önüne geçilmek için oda kapılarının mesai saatlerinde açık tutulması sağlanacaktır.
Vatandaşların zaman kaybetmemeleri ve ilgili memurun rahat çalışması için, banko sistemi kurulacaktır.
F-Yöneticilere ulaşma enellerin kaldırılması:
İlçede hiçbir müdürlükte, vatandaşların ve kurum personelinin üst yöneticiye ulaşmasını engelleyen özel kalem benzeri yapılanmalara gidilmeyecek, süregelen yapılanmalar kaldırılacaktır.
G-Kurumlar arası işbirliği yapılması:
Bütün kamu kaynaklarının kamu hizmetlerine sunulması esastır. Bazı kurumlarda kullanılmayan kaynaklar varken, diğer kurumlarda kaynak yetersizliği nedeniyle hizmetlerin aksamasına yer verilmeyecek, kurumlar arasında sürekli işbirliği ve bilgi alışverişi sağlanacak,hizmetin aksatılmadan yerine getirilmesi için başka bir kurumda bulunan kaynaktan yararlanılması sağlanacaktır.
H-Yetki Devri:
Yetkinin, işi yapan ve sorunların çözümüne en yakın birimlere aktarılması temel ilke olacaktır. Yapılacak düzenlemelerle fonksiyonsuz havale işlemleri tamamen kaldırılacak, üst yöneticiler sadece önemli konuları içeren evrakı havale edecek ve imzalayacaktır. Yazışmalar Başbakanlık Resmi Yazışma Kurallarını Belirleyen Esaslar ve Şile Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesi doğrultusunda yapılacaktır.
2-Maliyetleri Azaltma Stratejileri:
A-İşgücü kaybının önlenmesi:
Kamu personelinden en iyi şekilde yararlanmak amacıyla; işe gelmeme, sürekli izin ve rapor kullanma, çalışma saatlerine uymama, çalışma saatleri içinde iş yerinden geçici ayrılmalar, uzun süreli ziyaretçi kabul etme ve ziyaretlere gitme, verilen işi zamanında bitirmeme gibi nedenlerden kaynakalanan kayıplararastlanmaktadır.
Butür kayıpların önlenmesi için, ilçe müdürleri günlük devam çizelgesinin düzün tutulması, izinlerin hizmeti aksatmayacak şekilde yılbaşlarında planlanması, mazeret izinlerinin sadece yasal ve zorunlu hallerde kullandırılması, gün içinde izin kullanmaların kısıtlanması, usulsüz alındığı şüphesi uyandıran, sağlık raporlarının üst sağlık kurumuna sevk edilmesinden sorumludur.
Uzun süreli gereksiz ziyaretçi kabulü ve ziyarete son verilecektir.
B-Resmi taşıtların kullanımı:
Resmi taşıtların kullanılamasında tasarruf ilkesine uyulacaktır. Görev emri olmayan taşıtların göreve çıkışı önelenecektir. Aracın çıkış ve dönüş kilometrelerinin tespitinin ve kontrolünden birim amirleri sorumludur.
Araçlar sürekli çalışır vaziyette bulundurulacak, araç sürücüleri tarafından kullanım hatalarının en aza indirilmesi için gerekli bilgilendirme, uyarı ve takip yapılacaktır.
Başbakanlık Makamının 2007/3 sayılı genelgesinde belirtilen esaslara uyulacaktır.
C-Tasarruf Önlemleri:
1-Kamu Hizmetlerine sunulan araç ve tüketim malzemelerinin kişisel amaçlar için kullanılmasına izin verilmeyecektir.
2-Kamu kurumlarının genel ısıtma sistemine ek olarak, çalışma alanlarında elektrik sobası kullanılmayacaktır.
Enerjinin verimli ve etkin kullanılması yönünde Enerji ve Tabi kaynaklar Bakanlığı tarafından www.eie.gov.tr internet adresinde yayımlanan tedbirler konusund agerek tedbirler alınarak uygulanması sağlanacaktır.
3-Aynı binada bulunan daireler ortak kullanabilecekleri tüketim malzemeleri ve tesisleri birlikte kullanacaklardır.
4-Akaryakıt tasarrufu bakımından, aynı yerleşim biriminde göreve çıkacak kurumlar birlikte hareket edecekler ve bu konuda işbirliği ve koordine sağlanacaktır.
5-Alım, satım, yaptırma ve kiralamalarda Kamu İhale Yasası ve ilgili Yönetmeliklerle getirilen hükümlere uyulacak, rekabetin ve uygun fiyatın sağlanması için önlem alınacaktır.
6-haberleşme hizmetleri konusunda Başbakanlık Makamının 2007/3 sayılı genelgesinde belirtilen esaslara uyulacaktır.
3-Yönetim geliştirilmesi ve açıklık stratejisi:
Kurumların gerçekleştireceği toplantılar, yasal gizlilik özelliği bulunmadıkça halka açık olarak yapılacak, toplantıda alınan kararlar ve toplantı sonuçları halka duyurulacaktır.
Toplumu yakından ilgilendiren kararların alınmasında, kamu hizmetlerinin planlanmasında ve yürütülmesi sırasında sivil toplum kuruluşlarının, mahalle ve köy muhtarlarının, yerel yönetimin ve konusuna göre özel şirketlerin ve ilgili kişilerin temsil edildiği, görüşlerinin alınabildiği ve insiyatif kullanmalarına olanak sağlayan bir yapılanmaya gidilmesi gereklidir. İlçe müdürleri Kaymakamlığın eşgüdüm içinde bu çalışma biçimini uygulamak zorundadır. Özellikle ihale gibi akçalı konularda, duyuruların mutlaka en gelişmiş araçlarla yapılaması, yasal kısıtlamalar olmadığı durumlarda mutlaka herkesin girebileceği ve izleme imkanı olan yerlerde toplantı yapılamsı sağlanmalıdır.
4-Bilgi alma hakkının kullanılması stratejisi:
Bilgi Edinme Hakkı Kanununda belrtilen esaslara eksiksiz uyulacaktır. Talepler yakından izlenecek, dilekçe ve bilgi istenilen konuların analizleri yapılarak muhattabına belirtilen süre içinde cevap verilmesi ve bilgiye erişim sağlanması eksiksiz uygulanacaktır.
5-Eğitim ve motivasyon stratejileri:
Personel bilgi ve becerisini geliştirmek, işini daha iyi yapmasını sağlamak, değişen mevzuat hakkında bilgilendirilmesi sağlamak amacıyla belli aralıklarla bir program dahilinde hizmet içi eğitim programı düzenlenerek uygulanacaktır.
6-PLANIN UYGULANMASI, İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ:
Planda belirtilen hedeflere ulaşılabilmesiiçin gereken ve yapılacak işlemler:
1-Planda belirtilen amaç ve hedefler; İyi Yönetimin geliştirilmesi Uygulama Komitesi, Danışma Kurulu ve İlçe Uygulama Komitesi tarafından izlenerek denetlenir. Denetim sonucunda yapılamayanlar hakkında sonucuna göre yeniden düzenleme ve düzeltme yapılır.
2-Plana yol gösterici olması düşünülerek, vatandaş memnuniyetinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır.
3-Vatandaşın, doğrudan ilçe Kaymakamına dilek ve şikayetini ulaştırabilmesi için tedbir alınıp uygulanacaktır.
4-Ayrıca, belirlenen amaçlara ulaşıp ulaşılmadığının tespiti için, belirli vatandaş grupları arasında gözlem yapılacaktır.
İyi Yönetimin Gelşitirilmesi Uygulama Komitesi;
Bu planın belirtilen hedeflere ulaşması,geliştirilmesi ve uygulaması İlçemiz kaymakamı başkanlığında, bağlı kurumların amirleri tarafından yürütülecektir.
7-PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ:
Kuruluşun stratejik amaç ve hedeflerinin yerine getirilmesi sırasında ulaşılan sonuçları ölçmek için tespit edilecek performans kriterleri kullanılacaktır.
Performansın ölçülmesi:
Belirlenen performans kriterlerine göre yapılan ölçüm sonucunda ;
Düşük performans değerlendirmelerinde, performans düşüklüğünün nedeninin tespitine yönelik değerlendirmeler yapılarak, personel görevlendirme, hizmet içi eğitim, motivasyon ve varsa kaynak gereksinimi belirlenerek alınacak tedbirlerle sorunun giderilmesine çalışılacaktır.
Performansa dayalı denetimin öncelikli amacı, kamu hizmetinin en iyi şekilde sunulmasını sağlamaktır.
Plan, kamu kurumlarına duyurulacak, geliştirilerek sürekli uygulanacak ve kurum denetimlerinde değerlendirilecektir.
İbrahim Süha KARABORAN
Şile Kaymakamı